Sharon Stone, Angelina Jolie gibi ünlülerin favorisi olan ve “Denim Tanrısı” lakabıyla anılan Adriano Goldschmied, üretim tekniklerinde insan sağlığının ön plana çıkması gerektiğini savunarak, “İyi bir jean üretmek için kimseyi öldürmek zorunda değiliz” diyor.
Diesel ve Replay’in yaratıcısı, Türkiye’de bir dönem Mavi ile çalışan 'Denim Tanrısı' lakaplı ünlü jean gurusu Adriano Goldschmied, AG Adriano Goldschmied ve 2007’de Citizens of Humanity ile birleşen premium denim markası Goldsign ile dünyayı kasıp kavurdu. Çalık Denim’in davetiyle İstanbul’a gelen Goldschmied, sorularımızı yanıtladı:
Türkiye’de ürünleriniz nerede satılıyor?
Beymen ve Harvey Nichols’tayız. Bir hikâyem var: Super Stretch pantolonu yarattık ve Adonis adlı erkek koleksiyonundan 7-8 ay önce Beymen’e tavsiye ettim. “Türkiye’de erkekler için stretch olmaz” dediler. Az bir miktarla denemeye zor ikna ettim. Sonra ek sipariş geldi. Şimdi Top 5’te.
Türk erkeği yeni şeylere açık; tutucu değil. Sharon Stone ile iyi arkadaşız. Super Stretch’i piyasaya sürerken denemesi için ona verdim. 4 gün sonra bir mail gönderip “Çamaşır makinesinin önünde jean’lerimi geri almak için pijamalarımla bekliyorum” dedi. Asıl faktör, darlığı değil, rahatlığı.
‘Baba markayı alsın, çocuğu işi yönetsin’
Adriano Goldschmied, Türkiye’de çok iyi yetişmiş gençler olduğunu belirterek, “Babalarının yurt dışında potansiyel taşıyan markaları alıp yönetmesi için oğluna vermesi çok iyi sonuçlar doğurur. Para babada ama yeni kuşağın yönetim becerisi daha iyi. Türk işadamları çok iyi ve endüstri yatırımına bayılıyorlar ama pazarlamaya sırt çeviriyorlar” dedi.
Iean üretim teknikleri çok tartışılıyor. Daha iyi bir jean için sağlığımızı mı feda ediyoruz?
Çok önemli bir konu. Pazar sağlık açısından sorunsuz olmalı. Yıllar önce çalışmalar yaptık. Jean üretilirken potasyum gibi kimyasallar kullanılıp son aşamada yıkanarak tüketiciye temiz ulaşıyordu ama üretim sorunluydu. Artık çalışanlar da önemseniyor. Alternatif metodlarla tüm aşamalar temiz. Ozon ve lazerle üretim var. Mesela Türkiye jean’de kumla yıkamanın yasaklandığı ilk ülke. Basit bir sloganı benimsiyorum: İyi bir jean üretmek için kimseyi öldürmek zorunda değiliz. Bir kadını mutlu etmek için bir insanın hayatını kaybetmesini istemiyorum. Bu çok aptalca. Yatırım yapıyoruz; fakat kolay değil. Çok yatırım gerektiriyor.
Peki bu yatırımlar jean fiyatlarına yansır mı?
Hayır. Çünkü teknoloji pahalı ama size tasarruf da ettiren bir şey. 1 jean pantolonu yıkamak için 150 litre su harcanıyor. Bir başka ülkede susuzluktan ölenler var. Mantalite problemli. Sorunları çözmek zorundayız. Türkiye sürdürülebilir teknolojide çok iyi. Lazerle üretimde de lider.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder